خانه > بلاگ > نمایش مطلب

دلیل از دسترس خارج شدن توییتر (X) حمله‌ای سایبری توسط گروهی سودانی بود.

خبر


توییتر یا اپلیکیشن X توسط هکر‌های سودانی به نشانه اعتراض هک شد.
مدت‌ زیادی نیست که اپلیکیشن بزرگ و محبوب توییتر توسط بزرگ مرد دنیای فناوری یعنی ایلان ماسک خریداری شد. آقای ماسک، مالک شرکت‌ ماشین‌های تسلا (Tesla) و اسپیس ایکس (Space X) که به تازگی پروژه جدیدی با عنوان اینترنت پر سرعت، بین المللی و ماهواره‌ای یعنی استار لینک را آغاز کرده است.
این گروه از هکر‌ها در اعتراض به سیاست‌های آقای ماسک و استارلینک به اپلیکیشن X حمله کرده و در پیامی در توییتر متن اعتراض خود را منتشر کردند. پیام حاوی این متن بود : « پیام مارا به ایلان ماسک برسانید، استارلینک را در سودان باز کنید!» به گفته کاربران این اپلیکیشن به مدت ۲ ساعت از دسترس خارج شده بود .
خبرنگران پس از چندین هفته مکالمه خصوصی با این افراد از انگیزه و درخواست‌های این گروه صحبت کرد. اپلیکیشن X که در گذشته با نام «توییتر» شناخته می‌شد بهترین پلتفرم و تریبون برای این معترضان سودانی بود تا پیام خود را به گوش مردم دنیا و ایلان ماسک برسانند.
این گروه توضیح دادن که به دلیل جنگ‌های داخلی در سودان کیفیت و سرعت اینترنت کاهش چشم‌گیری داشته است که در نهایت باعث می‌شود که ارتباط مردم این کشور با دنیا قطع باشد. در نهایت تا به امروز آقای ماسک نسبت به این حملات واکنشی نداشته و توضیح نداده که سیاست‌های استارلینک در سودان تغییر پیدا خواهد کرد یا خیر.

تاریخ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
#خبر #تکنولوژی