خانه > بلاگ > نمایش مطلب

شعبه هند مرسدس بنز شبکه ماشین‌های الکتریکی خود را در این کشور افزایش می‌دهد.

خبر


شعبه هند مرسدبنز در پی این است که استفاده از خودرو‌های الکتریکی را در این کشور گسترش دهد.
مرسدس بنز اعلام کرده که شبکه‌های شارژ برای ماشین‌های الکتریکی را در هند گسترش خواهد داد و استفاده از این شبکه‌ها برای دیگر برند‌های ماشین که با استفاده از الکتریسیته شارژ می‌شود را امکان پذیر کرده است. این امر باعث می‌شود که استفاده مردم این کشور از ماشین‌های الکتریکی افزایش یافته و در نهایت باعث کاهش آلودگی‌های به وجود آمده از سوخت‌های فسیلی می‌شود.
این در حالیست که بسیاری از کشور‌های اروپایی و ایالات متحده استفاده از ماشین‌های الکتریکی را در میان مردم خود گسترش داده‌اند. حال نوبت کشور‌های پرجمعیتی همانند هند و چین است که این فناوری را جایگزین سوخت‌های فسیلی همانند بنزین و گازئیل کنند. این شرکت در این اواخر یک مدل SUV کاملاً الکتریکی با نام EQE 500 4MATIC تولید کرده است. مرسدس به شدت از همه‌گیری میدان‌های شارژ الکتریکی ماشین‌ها و ماشین‌های الکتریکی پشتیبانی می‌‌کند و این اول بار نیست که این شرکت دست به چنین فعالیت‌هایی میزند.
اما استفاده از میدان‌های شارژ و شارژ سریع الکتریکی در این کشور پر جمعیت می‌تواند کمک‌های شایانی در گسترش این فناوری در دیگر نقاط دنیا کند و از طرفی کنترل مصرف کشور پر جمعیتی همانند هند می‌تواند تاثیر بسزایی در مصرف داشته باشد. به گفته این شرکت این بزرگ‌ترین شبکه شارژ ماشین‌‌ها با ۱۴۰ نقطه برای شارژر هر ماشین است. ۴۰ عدد مناسب خودرو‌‌های می‌باشند که باتری‌های آن‌ها از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند.
درنهایت باید دید که آیا این سیاست‌های شرکت بنز برای گسترش این فناوری کارآمد خواهد بود یا خیر. در حال حاضر چین نیز که در رتبه دوم پرجمعیت‌ترین کشور دنیا قرار گرفته در حال گسترش فناوری خودرو‌های الکتریکی و شبکه‌های شارژ آن در سراسر این کشور است. به نظر شما این فناوری قادر است جلوی روند سعودی آلودگی‌‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی را بگیرد یا خیر؟
 

تاریخ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
#خبر #تکنولوژی