خانه > بلاگ > نمایش مطلب

مایکروسافت WordPad را در نسخه جدید ویندوز حذف خواهد کرد.

خبر


پس از ۳۰ سال مایکروسافت یکی از نماد‌های ویندوز یعنی WordPad را حذف خواهد کرد.
WordPad اولین اپلیکیشن متنی رایگان برای سیستم عامل ویندوز بود که بسیاری از ما‌ها در طول این چند سال اطلاعات بسیار زیادی را در آن ذخیره و ویرایش می‌کردیم. حال مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرده که این اپلیکیشن در نسخه بعدی ویندوز حذف شده و امکان استفاده از آن وجود ندارد.
اپلیکیشن WordPad در سال ۹۵ همراه با یکی از مشهور‌ترین سیستم‌عامل‌های مایکروسافت یعنی ویندوز ۹۵ معرفی و عرضه شد. این واژه پرداز از آن زمان تا به امروز در تمامی سیستم‌عامل‌های مایکروسافت قابل استفاده بوده است یعنی ۳۰ سال تمام این ویژگی در تمامی سیستم عامل‌های این شرکت وجود داشته است.
با حذف این اپلیکیشن مایکروسافت کاربران را مجبور به خرید اشتراک Office 365 می‌کند که نیاز به پرداخت هزینه دارد. در این کسی نیاز به خرید اپلیکیشن‌ها ندارد چرا که بسیاری از اپلیکیشن‌ها به صورت کرک شده به دست ما می‌رسد و برای آن هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنیم. اما این شرایط کاربران خارجی را مجبور به خرید و پرداخت‌ها ماهانیه می‌کند.
در نهایت قرار است دیگر به روزرسانی برای WordPad عرضه نشود. پس از آن باید از برنامه Microsoft Word که بخشی از برنامه‌های Office است استفاده نمایید. شایان به ذکر است همزمان با این اتفاق مایکروسافت چند قابلیت جدید به Notepad ویندوز اضافه کرده است. آخرین به روزرسانی این اپلیکیشن در ویندوز ۷ مایکروسافت بوده که ویژگی‌های قابل توجهی به آن اضافه شده بود.
از آن موقع زمان بسیار گذشته و سیاسیت‌های مایکروسافت تغییر کرده است. حال مایکروسافت اهمیت بیشتری برای نسخه پولی از برنامه‌های خود قائل می‌شود تا بتواند درآمد بیشتری از اپلیکیشن‌های خود داشته باشد. این اولین ویژگی نبود که مایکروسافت این اوآخر از  ویندوز حذف کرده. کورتانا یعنی دستیار صوتی ویندوز پس از انتشار بینگ‌چت که توسط ChatGPT پشتیبانی می‌شود، حذف و با بینگ‌چت جایگزین شد

تاریخ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
#خبر #تکنولوژی